26 juli 2011

En glad dag

Idag har jag varit på Grönalund och det var super kul! Tror inte det varit så kul att gå på nöjesfält någonsin. Den rätta känslan infann sig liksom. Jag har åkt alla de läskiga åkturerna och blundat mig genom dem alla. Vi har varit i lustiga huset och vi har ätit glass, spelat på lyckohjul, kört radiostyrda bilar och åkt båt till och från. Alla attraktioner var tillgängliga för mig eftersom jag är mellan 140 och 195 cm lång och hade åk-band.En stor eloge skall riktas till Raul och Natalie som lyckades övertala mig att åka fritt fall igen, trots att jag efter senaste näradödenupplevelsen jag haft i den skräckmaskinen lovat mig själv att aldrig mer komma i närheten. Det var lika fruktansvärt denna gång. Även Insane genomleds ännu en gång, dock med ögonen så hårt ihopknipna att jag hade ont i ansiktsmusklerna när det var slut. Detta innebär att jag, efter denna svarta helg som präglats av nedstämdhet och sorg efter nyheterna om det fruktansvärda som hänt i Norge, idag har varit genuint glad vilket jag tackar för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar