08 september 2005

Titt-kö, Ta en lapp! Vi vill alla ta del av den missär som är större än vår egen

Då och då, oftast när jag kör bil eller gör någonting annat som är långt ifrån datorn och tangentbordet, kommer jag på en massa bra saker jag vill skriva om här. Typiskt förståss, sen när jag sitter på jobbet, när det inte ringer någonting alls och ca. fjorton pers sitter sysslolösa, då är alla de där bra idéerna borta.

Idag sitter jag här åtta timmar och hittills (jag slutar om en timme) har jag svarat på 42 samtal. Det har varit en hektisk dag, inte alls faktiskt.... Började med att jag nästan somnade, som vanligt någonstans i mittfilen på E4an södergående. 

Det är så lustigt det där med titt-köer. I morse var det kö efter söderledstunneln eller vad den nu heter... bara för att det hänt en olycka i norrgående rikting. Det var ambulanser och poliser och kalabalik på andra sidan räcket, massor av kö där med förståss, berättigad kö. Eftersom det går sakta hinner man titta, men det var faktiskt inte jag som började krypköra bara för att få se blodet.

Jag har så många bra minnen som jag skulle vilja föreviga genom att skriva ned. Men minnena tar så mycket psykisk kraft att det inte finns någon ork kvara för handen att skriva, inte här och ingen annan stans. Det får bli en annan gång, de lär väll inte försvinna från näthinnan i första taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar