09 augusti 2005

Landet lagom

Detta var en upplevelse man kunde få förmycket av. Det kunde bli ungefär som i troja, man var inte långt ifrån att få anfall av hybris bara av att titta ut genom fönstret...
I sverige kan vi vara lugna, här är vi hemma

Idag har jag plockat kantareller, åkt motorbåt och bakat bullar, sådant som en ledig dag i landet lagom kan erbjuda. Jag är inte nära att stiga i taket av upphätsning men jag är otroligt lycklig att lyckan finns här  att ta för mig av. Helt obekymrat kan jag göra det och avslappnande är det.

Sådant som vi gjorde på Island, sådant kan man inte göra för ofta, för då får man storhetsvansinne, det tror jag. 

Fick uplleva en av landet lagoms inflytande helt oberoende lättnader här om dagen också. Livet tog ett steg in i någon ny fas och kanske är det därför det gråa vädret över dagens svampplockningsutflykt inte störde friden det minsta.

...och små små grodor fanns det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar